Audio Branding og lyd

Audio Branding og lyd 2017-01-10T10:54:53+00:00

Projekt beskrivelse

AUDIO BRANDING

AUDIO BRANDING har til formål, at virksomheden huskes emotionelt, og skal være medspiller til den øvrige grafiske identitet, generelle profil og kommunikation.

Eksempler på brug af lydlandskaber og lydlogo:

  • SMS tone
  • Ringetone
  • Ventetone
  • Indledning til undervisning eller foredrag
  • I samspil med kort præsentationsfilm/animation
  • Reklame film
  • Underlægning til præsentationer med speak
  • Præsentationsvideo for virksomheden
  • Præsentationsmateriale/animationer på fx. YouTube
  • Podcasting omkring virksomheden

Eksempler på audio branding og lyddesign

Udarbejdelse af Audio Brand for Venture Cup som udvikler unge iværksættere fra universiteter.

Beskrivelse:
Lyden starter med et kig ind i potentialerne for at skabe en virksomhed.
Selve lydlogoet symboliserer idéer, transparens, det vædiskabende og det løsningsorienterede.
Beatet udtrykker Dynamik, glæde, energi og håb, samtidig med at det skal ramme målgruppen: unge.
Der er midt i tracket et break hvor der høres en fanfare af blæsere. Dette symbolisrer det hybride og giver et signal om forandringsparathed.
Samme fanfare slutter tracket, men her med en åbnning ud i rum, som fortæller at den nye virksomhed er klar til at møde verden. Fanfaren er naturligvis også en fejring af den nye virksomhed.

Audio Brand:

Lyd logo:

Lydlandskab:

Udarbejdelse musikkomposition til MILK Copenhagen.

Udarbejdelse af Audio Brand for konference til Rethink 2017 for Aarhus Universitet.

Beskrivelse:
Introen er et kort lyddesign som indholder klappende hænder (fra hjemmesidens udtryk) begejstring fra borgere gennem en klapsalve samt “urban” gennem lyden fra en letbane.
Musikken er hovedsaglig elektronisk pga det digitale. I musikken ligger også fragmenter fra musikstykket vårsang fra ca år 1500, som er en del af rådhusklokkerne i Aarhus og kendingsmelodien fra Aarhus Katerdralskole.
Det har været målet at skabe en lyd, som både er kantet, men ikke for anstødende.
Der vil kunne trækkes et lydlogo, som det man hører som outro.

Audio Brand:

Lyd logo:

Udarbejdelse af musikkomposition og videoproduktion for Slagelse Kommune.

Projekt detaljer

Kategorier:

my site ...